ביטוח מבנה למשכנתא

כאשר לוקחים משכנתא מהבנק על מנת לרכוש דירה למגורים או להשקעה הבנק דורש מהלווים, כתנאי מקדים, לרכוש ביטוח משכנתא. הביטוח כולל שני מרכיבים עיקריים- ביטוח מבנה למשכנתא וביטוח חיים. בכתבה זו נעסוק בביטוח מבנה למשכנתא ונסביר מדוע הבנק מחייב אתכם לרכוש את הפוליסה, למה היא חשובה ומה יש לבדוק לפני שקונים ביטוח מבנה למשכנתא.

כמה מגיע לכם לחסוך בביטוח המשכנתא? בואו נבדוק!
השאלון הבא יחשב כמה חיסכון מגיע לכם, ללא עלות ובתוך פחות מדקה.

{{dataForm.name}}
{{validName}}
גיל נבחר: {{dataForm.age}}
{{step.buttonNext}}
{{error}}

אני מאשר שקראתי את תנאי השימוש והפרטיות ואני מסכים להם,
וכי פרטיי ישמש לקבלת פניות, הצעות שיווקיות מאיתנו או מצדדים שלישיים, לרבות בנוגע לתוכניות ביטוח או מוצרים פנסיוניים.

מסכימ/ה לקבלת תוכן, דברי פרסומת או עדכונים מהחברה באמצעות דוא"ל, SMS או טלפון

{{errorTerms}}

כבר בשלב הבא מחכות לך תוצאת הבדיקה הראשונית.
תרצה לקבל גם דו"ח מסכם של הביטוחים שלך עם המלצות נוספות להוזלה?
הדו"ח מתקבל באמצעות סוכן ביטוח בעל רישיון משרד האוצר, השירות ניתן ללא עלות.
אנא הכנס מספר תעודת זהות ותאריך הנפקה:

{{ssnError}}

(המידע נועד לבדיקת ואיתור הביטוחים הקיימים באתר "הר הביטוח", או לשם בניית הצעה לביטוח חדש מותאם אישית למבוטח, לעולם לא נעשה שימוש לרעה במידע זה)

זכאותך לחיסכון בביטוח המשכנתא גבוהה!

על סמך המידע שהזנת בשאלון, ועל בסיס הניתוח שלי – מסתמן כי זכאותך להשגת חיסכון מקסימאלי בפוליסת ביטוח המשכנתא נמצאת בסבירות גבוהה מאוד.

ייתכן ונצליח לחסוך עבורך עשרות אלפי שקלים במצטבר בהוצאה עבור ביטוח המשכנתא באמצעות:

  1. התאמת הצעה הביטוח לצרכייך האישיים, ולנתונים העדכניים של העסקה – שווי הנכס, גובה ההלוואה, מינך, גילך וסטטוס העישון שלך.
  2. מחזור המשכנתא אחת לתקופה והקטנת יתרת ההלוואה.
  3. השוואת מחירים בין חברות הביטוח.
  4. מיקוח מול הבנקים וחברות הביטוח להוזלה מיידית.
  5. בדיקת שאר הביטוחים עבורך ועבור משפחתך כדי לבחון הוזלה באפיקים נוספים.

בשעות הקרובות סוכן ביטוח מוסמך ובעל רישיון פנסיוני ייצור איתך קשר ויסייע באפיון של הפוליסה החסכונית ביותר עבורך.

את הביטוח ניתן לרכוש דרך הבנק ממנו לוקחים משכנתא, אך כדי להוזיל עלויות מומלץ לערוך סקר שוק מקיף ולקבל לפחות 4 הצעות מחברות ביטוח שונות. אגב, גם אם רכשתם ביטוח מבנה למשכנתא דרך הבנק, תוכלו לשנות ולרכוש את הביטוח מאחת מחברות הביטוח כדי להוזיל עלויות, וזאת ללא עמלות או קנסות.

מדוע הבנק למשכנתאות דורש רכישת ביטוח מבנה?

כאשר הבנק למשכנתאות מעניק לכם הלוואה לצרכי רכישת דירה, הוא מחייב אתכם לרכוש ביטוח מבנה למשכנתא. הבנק חושש לכספו ומאחר והוא משעבד את הנכס עד לפירעון מלא של ההלוואה, והוא מעוניין להגן על הנכס מפני סכנות ונזקים המאיימים על הדירה. עליכם לזכור כי הדירה שלכם חשופה לנזקים רבים ולמגוון סכנות, בין היתר רעידות אדמה, נזקי אש ועשן, התפוצצות, שיטפון, פריצה ונזקים אחרים.

במידה ונגרמים נזקים למבנה הדירה עלול הלווה לעמוד בפני הוצאות עצומות לתיקון הנזקים השונים ולשיקום הבית, והוא עלול להתקשות בתשלומי ההחזר החודשי של המשכנתא. מעבר לכך, בעקבות הנזקים שנגרמו לדירה ערכה בשוק פוחת, ולמעשה על הלווה לשלם משכנתא עבור נכס שאיבד את ערכו. הבנק אינו מעוניין לקחת סיכונים מיותרים לכספו, לכן הוא מחייב אתכם לרכוש ביטוח מבנה למשכנתא. כך הבנק יודע כי במידה ונגרם נזק חברת הביטוח תישא באחריות ותממן את עלויות תיקון הנזקים והשבת הנכס לקדמותו כפי שהיה בעת רכישת המשכנתא.

מה חשוב לדעת לפני רכישת ביטוח מבנה למשכנתא?

פוליסת ביטוח מבנה למשכנתא מיועדת לכל הלווים ולבעלי המשכנתאות אשר מחויבים על ידי הבנק לרכוש את הביטוח. אמנם, ניתן לרכוש את הפוליסה ישירות דרך הבנק אך כדאי לדעת כי הבנק למשכנתאות מציע ביטוח מצומצם יחסית שאינו כולל סעיף חשוב- אחריות לצד ג'. ראוי לציין כי המפקח על הביטוח החליט בשעתו כי הבנקים אינם מורשים למכור ביטוח מבנה למשכנתא הכולל אחריות לצד ג', לכן מומלץ לרכוש את הפוליסה מאחת מחברות הביטוח.

אחריות כלפי צד שלישי (ג') הינה חשובה במיוחד עבורכם, לדוגמה, אם פרצה שריפה בדירה שלכם וזו התפשטה גם לדירתו של השכן, הרי ללא אחריות לנזקים לצד ג' יהיה עליכם לכסות את הנזק שנגרם לרכושו של השכן. כדי להימנע מסיכון מיותר חשוב לוודא כי הפוליסה כוללת אחריות לצד ג', וכך תיהנו משקט נפשי ומכיסוי מיטבי. לרוב, חברות הביטוח מציעות גבול אחריות לצד שלישי בסכום של 500,000 ₪ למקרה, אך ניתן להרחיב את גבול האחריות ל-1,000,000 ₪.

האם כדאי להוסיף לפוליסה גם ביטוח תכולה?

הבנק מחייב אתכם לרכוש ביטוח מבנה למשכנתא המכסה רק נזקים שנגרמו למבנה הדירה אך לא מכסה נזקים שנגרמו לתכולה שלכם. כלומר, אם נגרם נזק למבנה הדירה, נניח שריפה, וזו כילתה את הרהיטים, מוצרי החשמל, חפצי נוי, בגדים וציוד נוסף, הרי ביטוח מבנה למשכנתא אינו מכסה נזקי תכולה, לכן מומלץ להרחיב את הפוליסה ולרכוש גם ביטוח תכולה.

אגב, הבנקים אינם יכולים למכור לכם ביטוח תכולה, לכן אם תחליטו לרכוש את הפוליסה מהבנק כדאי לדעת כי ניתן לרכוש בנפרד ביטוח תכולה מאחת מחברות הביטוח, וכדאי גם להוסיף ביטוח צד שלישי.

החלטה על גובה כינון הנכס

כאשר רוכשים ביטוח מבנה למשכנתא יש להחליט מראש על סכום הביטוח. למעשה, עליכם להחליט על סכום הכיסוי הנדרש לכסות את כינון הנכס, כלומר כמה יעלה לבנות את הנכס מחדש. אם רכשתם דירה בסכום של 1.2 מיליון ₪ אינכם צריכים לקבוע את סכום הכיסוי לפי ערך הדירה שרכשתם מאחר ואת הקרקע עליה נמצא הנכס אינכם נדרשים לבטח.

לכן, חשוב לקבל החלטה אחראית בנושא גובה כינון הנכס, כאשר את עלות כינון הנכס ניתן לקבוע בשתי שיטות עיקריות- קביעת עלות הכינון על ידי חברת הביטוח לפני שמאות של הנכס, או לאחר הערכת שמאי מטעם הבנק שקובע לפי הערכתו מהי עלות הכינון הנדרשת. הבנקים דורשים לרוב כי הלווה ירכשו ביטוח מבנה למשכנתא בהתאם להערכת השמאי.

עם זאת, חשוב להדגיש כי הבנק מחייב אתכם לרכוש ביטוח מבנה בהתאם לגובה המשכנתא שלקחתם, לכן יתכן מקרה בו לקחתם מהבנק משכנתא בסכום של 500,000 ₪ בעוד עלות הכינון לפי הערכת השמאי היא 700,000 ₪. במקרה זה אתם יכולים לרכוש ביטוח מבנה לפי סכום המשכנתא, כלומר 500,000 ₪, אך אם יגרם נזק כבד לדירה תיאלצו לממן מכיסכם הפרטי את ההפרש, כלומר 200,000 ש"ח.

מומחים לנושא ממליצים ללווים לרכוש ביטוח מבנה על סכום גבוה ולא לקחת סיכון מיותר, אך כל אחד יכול לפעול כראות עיניו.

סעיף השתתפות עצמית בביטוח מבנה

בפוליסת ביטוח מבנה למשכנתא קיים סעיף השתתפות עצמית, ולמעשה בכל תיקון של נזק הנגרם למבנה עליכם לשלם סכום מסוים בהתאם לפוליסה כהשתתפות עצמית. סעיף זה לא קיים בביטוח חיים למשכנתא. לכן, חשוב לבדוק מהי עלות ההשתתפות העצמית מאחר ויש הבדלים משמעותיים בין חברות הביטוח, וכדאי להשוות בין ההצעות השונות תוך התייחסות לסעיף זה. במידת הצורך, ניתן להתמקח עם חברת הביטוח בנושא השתתפות עצמית כדי להפחית את העלות בקרות אירוע ביטוחי.

הרחבות לביטוח מבנה

חברות הביטוח מציעות הרחבות שונות לביטוח מבנה למשכנתא. לכל חברה יש הצעות שונות, לכן חשוב לבדוק איזה הרחבות כדאיות עבורכם ומה המחיר שלהן. לדוגמה, ניתן להוסיף הרחבות כמו נזקי איטום, כלים סניטריים, זכוכית, חבות מעבידים ועוד.

השוואת ביטוח מבנה למשכנתא בין הבנקים

הבנקים עצמם לא מספקים לכם ביטוח למבנה, אלא עובדים עם סוכנות ביטוח שנמצאת בבעלותם. לכל בנק סוכנות ביטוח משלו, ודרכה תוכלו לברר כמה עולה ביטוח מבנה למשכנתא. תוכלו לפנות לסוכנות דרך בנקאי המשכנתאות, אך אפילו לפני הפגישה איתו אפשר ליצור איתה קשר גם באופן טלפוני. לנוחיותכם, אספנו בשבילכם את מספרי הטלפון של סוכנויות הביטוח השונות שעובדות עם הבנקים:

בנק למשכנתאות סוכנות הביטוח שבבעלות הבנק טלפון ליצירת קשר עם סוכנות הביטוח ימי פעילות המענה הטלפוני
ביטוח מבנה בבנק לאומי למשכנתאות מעלות סוכנות לביטוח 03-9209444 או 3828* א' – ה' 08:00-20:00

ו' וערבי חג 8:00-12:30

בדיקת ביטוח מבנה בבנק דיסקונט למשכנתאות דיסקונט למשכנתאות לבית סוכנות לביטוח 03-7916333 א', ג', ה' 08:30-19:00

ב', ד' 08:30-21:00

ו', ערבי חג וחול המועד

08:30-13:00

ביטוח מבנה בבנק מזרחי טפחות למשכנתאות טפחות סוכנות לביטוח 03-7232011 או 2522* א', ג', ה' 08:00-18:00

ב', ד' 08:00-19:00

ו' 08:00-13:00

ביטוח מבנה בבנק פועלים למשכנתאות פועלים משכנתאות סוכנות לביטוח 03-6531111 או

2402*

א', ג', ה' 08:30-16:00

ב', ד' 08:30-18:00

בנק אגוד למשכנתאות אגודים סוכנות לביטוח
ביטוח מבנה בבנק הבינלאומי למשכנתאות הבינלאומי סוכנות לביטוח 03-5555508
ביטוח מבנה בנק ירושלים למשכנתאות עיר שלם סוכנות לביטוח 03-9294409 או

03-9294411

 

ביטוח מבנה למשכנתא השוואת מחירים בין חברות הביטוח

ברוב המקרים משתלם יותר לעשות ביטוח למבנה דרך חברת ביטוח חיצונית שאינה עובדת עם הבנק, משום שאצלם קיימת תחרות גדולה יותר, משמע יתנו לכם יותר הצעות משתלמות עם מסלולים שמתאימים למקרה הספציפי שלכם. עליכם לברר מה סכום ביטוח מבנה למשכנתא שמציעה כל חברת ביטוח, כשלרוב הוא יעמוד על כמה עשרות שקלים בודדים מדי חודש. הסכום יכול להגיע גם לכמה מאות שקלים, בהתאם למסלול ולהרחבות שבחרתם.

כדי שתוכלו לפנות לחברות הביטוח בקלות ובמהירות לקבלת ההצעות שלהן, אספנו עבורכם את מספרי הטלפון ליצירת קשר איתן, וגם טפסים שתוכלו למלא באתרי האינטרנט של החברות כך שיחזור אליכם סוכן עם הצעה בשבילכם:

חברת ביטוח טלפון ליצירת קשר בנושא ביטוח מבנה למשכנתא ימי פעילות המענה הטלפוני טופס ליצירת קשר דרך האינטרנט
ביטוח ישיר 03-5555555 לחצו כאן למילוי טופס לבירורים ושאלות
מנורה מבטחים 2000* א'-ה' 08:00-16:00 לחצו כאן ורדו לתחתית העמוד למילוי טופס לקבלת הצעה
מגדל לחצו כאן לחיפוש סוכן ביטוח קרוב אליכם
כלל ביטוח 03-9420440 או

5454*

א'-ה' 08:00-20:00

ו' 08:00-14:00

לחצו כאן להשארת פרטים ולקבלת הצעה
הראל ביטוח ופיננסים 2735* א'-ה' 08:30-16:00 לחצו כאן, הכניסו תעודת זהות, בחרו בתחום הפנייה ב"ביטוח דירה" ובנושא הפנייה בחרו ב"בקשת לקוח חדש להצטרפות"
הפניקס 03-7332222 או 3455* א'-ה' 08:00-16:30 לחצו כאן ומלאו את הפרטים לקבלת הצעה לביטוח דירה
AIG 03-9272300 24 שעות ביממה לחצו כאן והשאירו את הפרטים שלכם
שירביט חברה לביטוח 2003* 24 שעות ביממה
איילון ביטוח 1-700-72-72-27 א'-ה' 08:00-16:00 לחצו כאן, רדו למטה ומלאו טופס לקבלת הצעה לביטוח משכנתא

 

מה לברר כשיוצרים קשר עם חברת הביטוח?

כשתדברו עם סוכן הביטוח, ראשית תשאלו על ביטוח מבנה מה כולל המסלול שהוא מציע לכם והאם יש מסלולים אחרים שהוא ממליץ עליהם. במידה שההכנסה שלכם מאפשרת זאת, מומלץ ללכת על ביטוח שיכסה אתכם מכל נזק שקיים כולל הרחבות על נזקי מים, שברים בחלונות, דלתות, אמבטיות, כיורים, אסלות ומשטחי שיש וביטוח צד ג' – אותו תוכלו כאמור לקבל רק דרך חברות הביטוח ולא דרך הבנקים עד לסכום של 500,000 שקלים.

אך במקרה של ביטוח מבנה למשכנתא מחיר חודשי הוא לא הדבר היחידי שצריך להיות בראש מעיינכם, אלא גם סכום ההשתתפות העצמית שלכם בהתאם למסלול שבחרתם. משום שהמשכנתא תילקח למשך מספר רב של שנים, קשה מאוד לחזות אילו נזקים עלולים להיגרם לדירה או לצד ג', ועל כן ההמלצה היא ללכת על מסלול שמכסה כמה שיותר מהנזק. למה? כי כך תדעו בדיוק כמה תשלמו מדי חודש ותוכלו לתכנן את ההוצאות שלכם בחכמה ולא תגיעו למצב שבו תצטרכו להמציא סכום כסף גבוה בהפתעה בגלל מקרה שלא יכולתם לשער שיתרחש. יועצי משכנתא מומלצים מטעמנו יוכלו לעזור לכם לדעת איזו חברת ביטוח או בנק מספקים את ההצעה הטובה ביותר בשבילכם, על פי ניסיונם העשיר עם לקוחות אחרים שכבר חוו מקרים בהם היו צריכים להפעיל את הביטוח.

ביטוח מבנה למשכנתה מחיר הכי זול – עשו השוואת מחירים

כמו בכל תחום בחיים, עליכם לערוך סקר שוק מקיף בין חברות הביטוח וכדאי לכלול גם הצעה מהבנק למשכנתאות. סקר שוק מקיף יאפשר לכם להוזיל את עלויות הביטוח, ועליכם לזכור כי עלות הפוליסה מתווספת להחזר החודשי של המשכנתא, לכן עליכם לבצע תכנון פיננסי קפדני כדי לעמוד בכל ההוצאות ולתכנן נכון גם את תמהיל המשכנתא.

צוות המומחים של משכנתא גורו עומד לשירותכם בכל שאלה ובעיה בנושא ביטוח מבנה למשכנתא. השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם במהרה.    

Share on whatsapp