ביטול משכנתא במקרה מוות

ביטוח חיים למשכנתא הופך את הבנק למוטב של הנכס במקרה מוות של אחד הלווים, במידה והלוואת המשכנתא טרם שולמה במלואה. במידה ואדם מחזיק בביטוח חיים תקף ועומד בתנאי הפוליסה הבנק צריך לעמוד בתנאי הפוליסה ולבטל את המשכנתא.

מה עושים אם הבנק מסרב לבטל את המשכנתא במקרה מוות?

במידה קיים סירוב מהבנק לבטל את המשכנתא, ניתן להגיש תביעה למתן פסק דין הצהרתי. פסק דין זה יקבע כי המשכנתא על זכויות בדירת מגורים בטלה וכי הבנק אינו חייב דבר בגין ההלוואות שנלקחו. ביחס לביטול משכנתא בטאבו ניתן להגיש את הבקשה ללשכת רישום המקרקעין (טאבו) או להפנות לבנק למשכנתאות. בדרך כלל, התהליך קצר ומסתיים תוך 24 שעות מרגע הגשת הבקשה.

כמה מגיע לכם לחסוך בביטוח המשכנתא? בואו נבדוק!
השאלון הבא יחשב כמה חיסכון מגיע לכם, ללא עלות ובתוך פחות מדקה.

{{dataForm.name}}
{{validName}}
גיל נבחר: {{dataForm.age}}
{{step.buttonNext}}
{{error}}

אני מאשר שקראתי את תנאי השימוש והפרטיות ואני מסכים להם,
וכי פרטיי ישמש לקבלת פניות, הצעות שיווקיות מאיתנו או מצדדים שלישיים, לרבות בנוגע לתוכניות ביטוח או מוצרים פנסיוניים.

מסכימ/ה לקבלת תוכן, דברי פרסומת או עדכונים מהחברה באמצעות דוא"ל, SMS או טלפון

{{errorTerms}}

כבר בשלב הבא מחכות לך תוצאת הבדיקה הראשונית.
תרצה לקבל גם דו"ח מסכם של הביטוחים שלך עם המלצות נוספות להוזלה?
הדו"ח מתקבל באמצעות סוכן ביטוח בעל רישיון משרד האוצר, השירות ניתן ללא עלות.
אנא הכנס מספר תעודת זהות ותאריך הנפקה:

{{ssnError}}

(המידע נועד לבדיקת ואיתור הביטוחים הקיימים באתר "הר הביטוח", או לשם בניית הצעה לביטוח חדש מותאם אישית למבוטח, לעולם לא נעשה שימוש לרעה במידע זה)

זכאותך לחיסכון בביטוח המשכנתא גבוהה!

על סמך המידע שהזנת בשאלון, ועל בסיס הניתוח שלי – מסתמן כי זכאותך להשגת חיסכון מקסימאלי בפוליסת ביטוח המשכנתא נמצאת בסבירות גבוהה מאוד.

ייתכן ונצליח לחסוך עבורך עשרות אלפי שקלים במצטבר בהוצאה עבור ביטוח המשכנתא באמצעות:

  1. התאמת הצעה הביטוח לצרכייך האישיים, ולנתונים העדכניים של העסקה – שווי הנכס, גובה ההלוואה, מינך, גילך וסטטוס העישון שלך.
  2. מחזור המשכנתא אחת לתקופה והקטנת יתרת ההלוואה.
  3. השוואת מחירים בין חברות הביטוח.
  4. מיקוח מול הבנקים וחברות הביטוח להוזלה מיידית.
  5. בדיקת שאר הביטוחים עבורך ועבור משפחתך כדי לבחון הוזלה באפיקים נוספים.

בשעות הקרובות סוכן ביטוח מוסמך ובעל רישיון פנסיוני ייצור איתך קשר ויסייע באפיון של הפוליסה החסכונית ביותר עבורך.

מהו ביטוח חיים בהקשר של ביטוח משכנתא במקרה מוות?

בנקים בדרך כלל דורשים רכישת ביטוח חיים להבטחת החזרי המשכנתא. עם זאת, חובה להבין כי מימוש פוליסת ביטוח לסילוק משכנתא לאחר מוות אינו תמיד פשוט. מרכיב חיוני ברכישת פוליסת ביטוח חיים למשכנתא הוא הבנת הנחיות בנק ישראל, המעניק לבנקים את הגמישות להחליט אם לחייב את הלווים לרכוש ביטוח חיים. בעצם, רכישת ביטוח חיים אינה חובה חוקית. עם זאת, רוב הבנקים יחייבו לרכוש ביטוח חיים.

האם כל הפוליסות מבטיחות ביטול משכנתא במקרה מוות?

יש לציין כי עלולים להתרחש מצבים בהם פוליסת הביטוח אינה מכסה את כל ההלוואה או מטילה מגבלות המונעות ביטול משכנתא לאחר מוות. לכן חיוני לקחת בחשבון את כל המגבלות שנקבעו במסגרת פוליסות הביטוח. למשל, האם הפוליסה מכסה את מלוא סכום ההלוואה, או שהיא מוגבלת? האם יש בפוליסה הגבלת גיל כמו עד גיל 60?

מי מקבל את הכסף מהביטוח?

ההכרח בביטוח משכנתא למקרה מוות נובע מהצורך בהבטחת משכנתא מהבנק. הבנק מסתמך על הכנסה משולבת של זוג כדי להבטיח את תשלומי המשכנתא לאורך השנים. אם אחד מבני הזוג נפטר במפתיע, בן הזוג שנותר בחיים עלול למצוא את זה מאתגר לעמוד בקצב התשלומים. כתוצאה מכך, ייתכן שהבנק יצטרך למכור את הנכס הממושכן. לכן, ביטוח המשכנתא משלם את יתרת היתרה לבנק במקום לאלמן או לאלמן.

איזה גורמים משפיעים על המחיר של ביטול משכנתא במקרה מוות?

עלות ביטוח חיים למשכנתא משתנה בהתאם למספר גורמים כגון גיל, מצב בריאותי, מחלות עבר והרגלי חיים. לכן, מומלץ לרכוש את הביטוח במוקדם ולא במאוחר שכן מחיר הפוליסה עולה עם הגיל. מעניין שככל שחולפות השנים, מספר התשלומים עבור הנכס פוחת, מה שגורם לירידה קלה בעלויות הביטוח. דינמיקה זו מביאה לכך שהתשלומים הגבוהים ביותר הם בין השנים העשירית לשלוש עשרה של המשכנתא, ולאחר מכן הם מתחילים לרדת.

מה מיוחד בביטוח חיים למשכנתא לביטול במקרה מוות?

ביטוח משכנתא למקרה מוות, הידוע בכינויו ביטוח מוות משכנתא, הוא סוג של ביטוח חיים שבו המוטב הוא הבנק, ולא היורשים הטבעיים של המבוטח. הביטוח מפצה את הבנק אם לווה נפטר בטרם החזר מלוא הלוואת המשכנתא. ההבדל המשמעותי בין ביטוח חיים פרטי לביטוח משכנתא הוא שהאחרון אינו כולל סכום כסף אלא רק את הנכס עבורו נלקחה המשכנתא. הביטוח לא מופעל רק במקרה מוות אלא מכסה גם נסיבות שבהן הלווה סובל ממחלה או אירוע רפואי המונע ממנו להתפרנס ולשלם את המשכנתא.

למה יש הבדל בין עלות ביטולי משכנתא במקרי מוות של זוגות צעירים ומבוגרים?

הפרמיה לביטוח חיים ובו כיסוי שמבטל את המשכנתא במקרה מוות עולה עם הגיל. כך לדוגמא זוג בני 30 שלוקחים משכנתא ל-20 שנה וקונים נכס בעלות של מיליון ש"ח ישלמו כ-100-200 ש"ח בתחילת הדרך, אך המחירים יקפצו לכ-300-600 ש"ח אחרי גיל 40. מצד שני, גם הסכום שאותו בני הזוג יצטרכו להחזיר באותו שלב יירד – ולזה יש השפעה הפוכה על עלות הביטוח. בשביל לתכנן היטב את התשלומים, כדאי להתייעץ עם בעלי מקצוע שמגיעים מהתחום. 

כמה עולה ביטוח?

הבנת הקשר בין ביטוח חיים למשכנתא לבין ביטול במקרה מוות חיונית. העלות הראשונית של ביטוח זה היא לרוב נמוכה, במיוחד עבור זוגות צעירים ובריאים המחפשים משכנתא. עם זאת, עלות ביטוח החיים עולה ככל שהאדם מתבגר. לכן, חשוב להתייחס לא רק לעלות הנוכחית של הביטוח אלא גם לעלות העתידית. השוואות בין ספקי שירותים שונים או חברות ביטוח צריכות לא להתמקד רק בתמחור הנוכחי אלא גם לשקול חיובים עתידיים.

האם תמיד ניתן לבטל משכנתא במקרה מוות באמצעות פוליסת ביטוח חיים?

צפה בתשובה

לא תמיד. עלולים להתרחש מצבים מסוימים בהם פוליסת הביטוח אינה מכסה את כל סכום ההלוואה או מטילה מגבלות המונעות ביטול משכנתא לאחר מוות.

מה ניתן לעשות אם הבנק מסרב לבטל את המשכנתא למרות שיש לו פוליסת ביטוח חיים תקפה?

צפה בתשובה

ניתן להגיש תביעה למתן פסק דין הצהרתי. פסק דין זה יקבע כי המשכנתא על זכויות בדירת מגורים בטלה וכי הבנק אינו חייב דבר בגין ההלוואות שנלקחו.

איך עובד ביטוח משכנתא למקרה מוות?

צפה בתשובה

ביטוח משכנתא למקרה מוות הוא סוג של ביטוח חיים כאשר המוטב הוא הבנק. הביטוח מפצה את הבנק אם הלווה נפטר לפני החזר מלא של הלוואת המשכנתא.

מדוע יש צורך בביטוח משכנתא למקרה מוות?

צפה בתשובה

ההכרח בביטוח משכנתא למקרה מוות נובע מהצורך בהבטחת משכנתא מהבנק. אם לווה נפטר במפתיע, הביטוח משלם את יתרת היתרה לבנק.

Share on whatsapp