ביטוח תכולה לדירה

נכנסתם לדירה חדשה ובעלת הבית ביקשה שתעשו ביטוח מבנה ותכולה? יכול להיות שזה הגיוני לגמרי ובאופן מפתיע משרת גם את האינטרסים שלכם שהרי רוב משקי הבית בישראל לא יכולים לקנות מקרר, מיטה, טלוויזיה ומכונת כביסה באותו חודש. בכתבה הבאה נדבר על החלק של ביטוח התכולה בתקווה לכסות את כל השאלות. אז מה זה ביטוח תכולה בכלל? שאלות ותשובות.

מה זה ביטוח תכולה

בניגוד לביטוח מבנה שמכסה את המבנה עצמו ואת החלקים המחוברים אליו, ביטוח תכולת דירה בא לכסות את הרכוש של המבוטחים שלא מחובר לדירה (ריהוט, מכשירי חשמל…)

למקרי  צרה, אסון, פריצה וגניבה אך לא למקרים של פיגועי טרור או פגיעת טילים למקרים כאלה המדינה מפעילה את מס רכוש.

כמה מגיע לכם לחסוך בביטוח המשכנתא? בואו נבדוק!
השאלון הבא יחשב כמה חיסכון מגיע לכם, ללא עלות ובתוך פחות מדקה.

{{dataForm.name}}
{{validName}}
גיל נבחר: {{dataForm.age}}
{{step.buttonNext}}
{{error}}

אני מאשר שקראתי את תנאי השימוש והפרטיות ואני מסכים להם,
וכי פרטיי ישמש לקבלת פניות, הצעות שיווקיות מאיתנו או מצדדים שלישיים, לרבות בנוגע לתוכניות ביטוח או מוצרים פנסיוניים.

מסכימ/ה לקבלת תוכן, דברי פרסומת או עדכונים מהחברה באמצעות דוא"ל, SMS או טלפון

{{errorTerms}}

כבר בשלב הבא מחכות לך תוצאת הבדיקה הראשונית.
תרצה לקבל גם דו"ח מסכם של הביטוחים שלך עם המלצות נוספות להוזלה?
הדו"ח מתקבל באמצעות סוכן ביטוח בעל רישיון משרד האוצר, השירות ניתן ללא עלות.
אנא הכנס מספר תעודת זהות ותאריך הנפקה:

{{ssnError}}

(המידע נועד לבדיקת ואיתור הביטוחים הקיימים באתר "הר הביטוח", או לשם בניית הצעה לביטוח חדש מותאם אישית למבוטח, לעולם לא נעשה שימוש לרעה במידע זה)

זכאותך לחיסכון בביטוח המשכנתא גבוהה!

על סמך המידע שהזנת בשאלון, ועל בסיס הניתוח שלי – מסתמן כי זכאותך להשגת חיסכון מקסימאלי בפוליסת ביטוח המשכנתא נמצאת בסבירות גבוהה מאוד.

ייתכן ונצליח לחסוך עבורך עשרות אלפי שקלים במצטבר בהוצאה עבור ביטוח המשכנתא באמצעות:

  1. התאמת הצעה הביטוח לצרכייך האישיים, ולנתונים העדכניים של העסקה – שווי הנכס, גובה ההלוואה, מינך, גילך וסטטוס העישון שלך.
  2. מחזור המשכנתא אחת לתקופה והקטנת יתרת ההלוואה.
  3. השוואת מחירים בין חברות הביטוח.
  4. מיקוח מול הבנקים וחברות הביטוח להוזלה מיידית.
  5. בדיקת שאר הביטוחים עבורך ועבור משפחתך כדי לבחון הוזלה באפיקים נוספים.

בשעות הקרובות סוכן ביטוח מוסמך ובעל רישיון פנסיוני ייצור איתך קשר ויסייע באפיון של הפוליסה החסכונית ביותר עבורך.

מה הכיסוי שביטוח תכולה מעניק?

מטרתו של ביטוח תכולה היא לכסות את הסכנה לציוד יקר הערך שלנו ממקרים של:

פריצה, שוד, גניבה, שריפה, שיטפון, פגיעת רכב בבית ואפילו כלי טייס.

את רמת הכיסוי וגובה הפיצויי שתקבלו יקבע שמאי רכש שישלח לדירה לאמוד את שווי הציוד בעת רכישת הביטוח ולאחר המקרה המצער.

חשוב לציין שכל הפוליסות נכתוב ע"י חברות הביטוח לכן חשוב לעיין ולבדוק האם הכיסוי רחב יותר ומגן ממקרים נוספים כמו סערות לדוגמה וכמובן מה התוספות שניתן לרכוש סכומים הגיוניים ומתאימות לכם.

 

מתי כדאי לרכוש ביטוח תכולה?

  • בחוזי שכירות של דירות מרוהטות בגימור גבוהה, כדי למנוע מחלוקות ותביעות מיותרות , נהוג לבטח את הדירה והתכולה ולציין זאת בחוזה.
  • כמובן שאם ברשותכם טלוויזיה ענקית באלפי שקלים, תכשיטים יקרים וחפצי אומנות אז ביטוח תכולת דירה הוא בדיוק בשבילכם אבל חוץ מזה לאורך השנים אנחנו אוספים יותר ויותר ציוד אישי. קונים מקרר, מדיח, מיטה וממשיכים לאגור ציוד שלא יכול היה להיאסף אחרת ולכן חשוב שנשאל את עצמנו האם אנחנו יכולים לרכוש מחדש את כל הציוד בבעלותינו אם יאבד בשריפה או ברעידת אדמה בבת אחת. 

 

האם תכולת הדירה נכנסת לחישוב מחיר הדירה בביטוח המשכנתא?

ביטוח משכנתא כולל ביטוח חיים וביטוח מבנה אך לא את ביטוח התכולה מכיוון שתפקיד ביטוח המשכנתא הוא לכסות את תשלום המשכנתא במקרה (חלילה) של פטירת הלווה או ירידה השווי הנכס עקב פגיעה ולתכולה אין שום השפעה על ערך המבנה עצמו.

כיצד מחושב שווי תכולת הדירה?

רוב סוכנויות הביטוח ישלחו שמאי רכוש להעריך את שווי התכולה תוך כדי התחשבות בסוג ומיקום הדירה. כמובן שעד ערך מסויים מעליו הסוכנות תמליץ על מסלולים יקרים יותר או תוספות תשלום מיוחדות.

 

האם ביטוח תכולה מכסה גם את חצר הבית?

סוכנויות הביטוח נמנעות מלכסות כל רכוש המוחזק במקום פתוח, בחדר מדרגות, בגינה או במחסן לא נעול.

 

מה היתרונות של ביטוח תכולה לדירה שכורה?

אם את בעלי הדירה אז קודם כל, שקט נפשי. אין לכם שום דרך לדעת איך הדיירים משתמשים במדיח או מכונת הכביסה שקניתם לדירה וכמובן שבשוק השכירויות מוצרים אלו יכולים לעשות את רלוונטית הדירה לשוכרים הבאים. 

אם אתם משכירים את הדירה אז תדעו שהציוד שנכנס איתכם גם יכול להיכנס לאותו הביטוחו בנוסף רוב הביטוחים מציעים ביטוח צד ג' בתוך הפוליסה שיכול להוות הקלה אם אחד הריטים בבית נפל על חבר שבא לקפה.

 

האם כל גניבה מכוסה בביטוח תכולה?

לא, אם הציוד מוחזק במקום פתוח ללא הגנה, הפרצה קוראת לגנב ולכן חברות הביטוח לא יכסו זאת. בהגנה מפני פריצות וגניבה חלק מחברות הביטוח ידרשו שתחזיקו אמצעי מיגון כמו אזעקה או כספת ובנוסף אם הגניבה מתבצעת ע"י אדם המתגורר בבית או בן משפחה אינם זכאים לפיצוי.

בנוסף אף חברת ביטוח לא תפצה אתכם אם פרצו לדירה שברשותכם ואיש אינו גר בה.

 

מה המחיר הממוצע של ביטוח תכולה?

ניתן לבטח את תכולת הדירה בלבד פרטני אך באופן כללי, ביטוח תכולה נרכש יחדיו עם ביטוח דירה. זה המסלול המומלץ ביותר לשקט נפשי אמיתי וניתן למצוא מסלולים משני שקלים ליום. כמובן בהתאם לשווי התכולה ולכיסוי הנדרש.

 

מה לא כלול בביטוח תכולה?

ביטוח תכולה לא נועד לכסות על אובדן של ניירות ערך, שטרות חוב וחוזים למיניהם אלא על פרטים שניתן לזהות בקלות. עבור אלה מומלץ לרכוש ביטוח הקשור לנושא באופי ייעודי וחברות הביטוח ישמחו להציע תוספות ומסלולים שיתאימו לכם באופן אישי. 

באופן כללי חשוב לזכור שיש תחרות בין החברות על כל לקוח.

 

האם ניתן להוסיף ציוד לביטוח תכולה לאחר שנרכש?

כן, אלא אם חברת הביטוח לא מבטחת את זה או במקרים בהם ערך המוצר גבוהה מהמסלול שבחרתם. כמובן שרוב הציבור הישראלי לא קונה חיות בסכנת הכחדה ורוב הרכישות יותר קשורות למכשירי חשמל ביתיים וריהוט לכן חשוב לדון מראש בכיסוי הפוליסה.

הרחבות לביטוח תכולה ששווה להכיר 

  • ביטוח תיקונים למכשירי חשמל: במקרה שאחד ממכשירי החשמל בבית מתקלקל הרחבה זו יכולה לחסוך לכם המון התעסקות מיותרת עם מעבדות ומתקינים שאת טיבם צריך לנחש.
  • ביטוח כלי נשק: כמובן שמדובר על כלי נשק חוקיים ברישיון בלבד אותו תידרשו להציג בעת הרכישה. לא כל חברות הביטוח מציגות את הפוליסה הזאת ולא על כלי נשק (גם אם ברישיון) אך אלו שכן מציעות כיסוי על פי שווי כלי הנשק וחלקן גם על נזק שעלול להיגרם לצד ג'.
  • במקרים של אופניים בעלות גבוהה (מחירי אופניים היום יכולים להגיע ל – 10,000 ש"ח) חלק מחברות הביטוח מציעות כהרחבה לביטוח תכולה כמובן שיש משמעות לסוג המנעול ולמיקום האופניים.
  • ביטוח תכולה לא תקף לדירות בהן מופעלים עסקים קטנים למיניהם ולציוד הקשור לעסקים לכן גם במקרה זה נדרש ביטוח עם כיסוי יעודי.
  • בעלי חיים אינם נחשבים ציוד ולכן אינם נכללים בביטוח תכולה. ניתן לבטח בעלי חיים אצל הווטרינרים השונים או בביטוח צד ג'.
  • ביטוח כל הסיכונים: רק להבהיר, לא מדובר על כל הסיכונים להכל אלא על כל הסיכונים לכל מה שנמצא ברשימה מפורטת שעברה הערכה של שמאי מוסמך.
  • ביטוח ציוד עסקי: כיסוי הציוד לעסקים הפועלים מהדירה כמו קליניקות, מעבדות או עסקים לבישול ביתי. 

Share on whatsapp