הלוואה חוץ בנקאית

הלוואה חוץ בנקאית היא מסגרת אשראי הניתנת על ידי גופים שאינם בנקים מסורתיים. תיקון מס' 5 לחוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות הנקרא "חוק אשראי הוגן" הוא חוק שמטרתו לקבוע תקרה לריבית, הרחבה של המאגר לגבי הפרטים של הלווים ועסקים קטנים וגילוי של כל הפרטים בנוגע להלוואה כולל סכום תנאי ההלוואה, שם המלווה ובדיקת דירוג האשראי שלו באמצעות מאגר נתוני האשראי של בנק ישראל. בדקו זכאות!

בדקו זכאות להלוואה והגישו בקשה אונליין,
ציינו את סכום, בחרו מטרת ההלוואה וקבלו הצעה מתשלמת!

מהו סכום ההלוואה?

{{form.range.toString().replace(/\B(?=(\d{3})+(?!\d))/g, ',')}} ש"ח
2,000,000₪
10,000₪
{{errors}}

מהי מטרת ההלוואה?

הלוואה גרייס
הלוואה תמורת משכון דירה
הלוואה משלימה למשכנתא
הלוואת גישור
הלוואה כנגד נכס
הלוואת בלון
הלוואה כנגד קרן השתלמות
סגירת חובות
שיפוץ בית
רכישת רכב
עזרה לבן משפחה
הלוואת גישור קרן השתלמות
הלוואת בלון קרן השתלמות
הלוואה עיסקית
סיבה אחרת

לקבלת הצעה להלוואה - השאירו שם מלא ומספר טלפון

{{errorName}}
{{errorPhone}}

סטטוס משפחתי?

רווק
נשוי
גרוש
אלמן
הורה יחידני
ידוע לציבור

היכן אתה מתגורר?

שכירות
אצל ההורים
אחר

האם בבעלותך נכס?

כן
לא
יותר מאחד

כמה משכנתא קיימת על הנכס/ים שבבעלותך?

עד 500 אלף ש"ח
חצי מיליון עד מיליון ש"ח
מעל מיליון ש"ח
אין משכנתא

מהו סטטוס התעסוקה שלך?

שכיר
עצמאי
פנסיונר
לא עובד
עתודאי

האם ברשותך הלוואות נוספות כרגע?

כן
לא

האם חזרו צ'קים או הוראות קבע?

כן
לא

האם סורבת להלוואה בבנק?

כן
לא

כמעט סיימנו, האם יש לך קופות גמל, קרנות השתלמות או קרן פנסיה ללא הלוואות פעילות כנגדן?

כן
לא

האם יש לך כרטיס אשראי (לא דיירקט)?

כן
לא

{{this.form.name}}, יצאת זכאי להלוואה משתלמת!

בשעות הקרובות יחזור אלייך נציג מטעם גוף פיננסי מוביל ויספק לך עד 10 הצעות משתלמות להלוואה בתנאים מובילים, יספק לך השוואה וסיוע לקבלת המימון באופן מהיר ומשתלם!

יתרונות ההלוואה

הלוואות חוץ בנקאיות יכולות להציע זמני טיפול מהירים יותר, קריטריוני זכאות גמישים ופתרונות מותאמים לצרכים פיננסיים ספציפיים. הפלטפורמות הדיגיטליות שלהם מבטיחות לרוב חווית הלוואה ידידותית ויעילה למשתמש. בנוסף, הם עשויים לשרת חלקים מהאוכלוסייה שהבנקים הקונבנציונליים עשויים להתעלם מהם או להעריך שהם בסיכון גבוה.

הלוואה חוץ בנקאית, לכל מטרה ובאישור מיידי!

הבדלים בין הריביות של חברות חוץ בנקאיות וגופים פיננסים נוספים

מלווים חוץ בנקאיים עשויים להציע תעריפים תחרותיים או אפילו נמוכים יותר מאשר בנקים מסורתיים במקרים מסוימים, במיוחד כאשר הם מכוונים לפלחי נישה. עם זאת, בשל הסיכונים הגבוהים יותר הנתפסים הקשורים בהלוואות חוץ בנקאיות, שיעורים מסוימים עשויים להיות גבוהים במידה ניכרת מאלה שבמגזר הבנקאי המסורתי. נכון ל-2024, הריבית הממוצעת על הלוואה חוץ בנקאית היא 9%-18% – בעוד הלוואה מהבנק היא בריבית ממוצעת של 6%-9%. 

ממי לוקחים הלוואה לפי פרמטרים אובייקטיביים?

  • לווים יכולים לקחת הלוואות מבנקים מסורתיים
  • מלווים חוץ בנקאיים
  • איגודי אשראי
  • פלטפורמות עמית לעמית
  • גופים פיננסיים בעלי רישיון אחרים בהתאם לצרכיהם ולכושר האשראי שלהם.

כמובן שחוץ מהריבית, חשוב לבדוק מיהו הגוף הפיננסי, מה הגב הכלכלי שלו, איזה המלצות יש עליו, באיזה אפיקים הוא זמין (בטלפון, באתר, בוואטסאפ וכן הלאה) ועוד.

מחפשים הלוואה לחצו כאן

ממי בוחרים הלוואה לפי נסיבות אישיות?

הבחירה תלויה בנסיבות האישיות. גורמים שיש לקחת בחשבון כוללים תנאי הלוואה, שיעורי ריבית, מהירות עיבוד, קריטריונים לזכאות ומצב פיננסי אישי. כל אחד ואחת מאיתנו זקוקים להלוואה אחרת, לכן קיימים הבדלים משמעותיים בין המסלולים. 

הלוואה חוץ בנקאית למסורבים

מלווים חוץ בנקאיים משרתים לעתים קרובות את אלה שאולי אינם זכאים להלוואות בנקאיות מסורתיות. אנשים אלו, על אף שנתפסו כבעלי סיכון גבוה לבנקים, עשויים למצוא פתרונות מימון המותאמים לצרכיהם עם גופים חוץ בנקאיים.

איך דירוג האשראי משפיע על ההלוואה?

דירוג האשראי ממלא תפקיד מכריע באישור ההלוואה ובתנאים הניתנים. ציון אשראי גבוה יותר עשוי להוביל לשיעורי ריבית נמוכים יותר ולתנאים טובים יותר, בעוד שציון נמוך יותר עשוי לגרום לשיעורים גבוהים יותר או אפילו לדחיית הלוואה. עם זאת, למלווים חוץ בנקאיים עשויים להיות קריטריונים גמישים יותר.

לאיזה מטרה ניתן לקחת הלוואה?

  • הוצאות חירום
  • איחוד חובות
  • שיפוץ בתים
  • הרחבות עסק
  • קניית רכב
  • תשלום על לימודים
  • עזרה לבן משפחה
  • חתונה
  • אחר – לכל מטרה אחרת

היתרון של האפיק החוץ בנקאי בהקשר הזה הוא שבדרך כלל אפשר לקחת את ההלוואה לכל מטרה, בהליך אישור מהיר וללא צורך בהעמדת ערבים או ביטחונות. 

האם ההלוואה פוגעת במסגרת אשראי?

לא, לקיחת הלוואה יכולה להשפיע על ציוני האשראי, אבל החזרים בזמן יכולים אפילו לשפר את דירוג האשראי של האדם. עם זאת, כשל או איחור בתשלומים עלולים להשפיע לרעה על מסגרת האשראי.

מהי הריבית להלוואה מיידית לשכירים?

הריבית עבור הלוואות מיידיות לעובדים שכירים יכולה להשתנות בהתאם למלווה, סכום ההלוואה, טווח הזמן וכושר האשראי של הלווה. התעריפים עשויים להיות תחרותיים, במיוחד אם ההלוואה נתפסת כבעלת סיכון נמוך, אך לפרטים יש צורך להתייעץ עם מלווים בודדים. בכל מקרה, שכירים עם משכורת קבועה נחשבים לווים בטוחים יותר מעצמאיים – לכן סביר להניח שגם הריבית שהם יקבלו תהיה נמוכה יותר. 

הלוואה חוץ בנקאית בהוראת קבע

הכוונה היא להלוואות שבהן ההחזרים מנוכים אוטומטית מחשבון הלווה בפרקי זמן קבועים, תוך הבטחת תשלומים בזמן ללא צורך בהעברות ידניות. היתרון הוא שיודעים בוודאות שמתבצע מדי חודש ניכוי של יתרת ההלוואה מהחשבון, בלי לצבור קנסות וריביות. 

הלוואה חוץ בנקאית בצ'קים

חלק מהלוואות חוץ בנקאיות בישראל עשויות עדיין להשתמש בצ'קים כאמצעי תשלום או ערבות. כאן, הלווה עשוי להנפיק שיקים לאחר מועד להחזרים, אותם יכול המלווה לפדות בתאריכים שצוינו.

מה ההבדל בין הלוואה חוץ בנקאית לבנק?

ישנן מספר הבחנות בין הלוואות חוץ בנקאיות להלוואות בנקאיות מסורתיות בישראל. ראשית, מלווים חוץ בנקאיים עשויים להציע זמני טיפול מהירים יותר של הלוואות, מכיוון שלעתים קרובות הם ממנפים טכנולוגיות מתקדמות ופלטפורמות מקוונות, אשר מייעלות את תהליכי הבקשה והאישור. 

שנית, למלווים אלה עשויים להיות קריטריונים מתאימים יותר או מגוונים יותר. בנקים מסורתיים עשויים להסתכל בעיקר על ציון האשראי וההכנסה של המבקש. לעומת זאת, מלווים חוץ בנקאיים יכולים לשקול גורמים אחרים, מה שעלול להפוך אותם לאופציה מושכת עבור אלה שאולי לא יעמדו בדרישות הבנק המחמירות.

בעוד ששניהם מציעים אשראי, ההבדל העיקרי טמון במוסד שנותן את ההלוואה. בנקים הם מוסדות פיננסיים בפיקוח כבד המספקים מגוון רחב של שירותים, בעוד שמלווים חוץ בנקאיים מתמקדים בעיקר בהלוואות, עם תהליכים יעילים והערכות סיכונים שונות.

גורמים המשפיעים על שיעורי ריביות בהלוואות חוץ בנקאיות

שיעורי הריבית עבור הלוואות חוץ בנקאיות עשויות להשתנות מאוד. במקרים מסוימים, הם עשויים להציע תעריפים תחרותיים, או אפילו נמוכים יותר מאשר בנקים מסורתיים, במיוחד אם הם פועלים עם תקורה מופחתת או מכוונים לפלח נישה. עם זאת, חלקם עשויים גם לגבות ריביות גבוהות יותר, במיוחד אם הם משרתים לקוחות המהווים סיכון גבוה יותר. לפיכך, חיוני ללווים להבין את מבנה העלויות ולקרוא את הסכם ההלוואה ביסודיות.

מי מפקח על ההלוואות החוץ בנקאיות?

הלוואות חוץ בנקאיות בישראל מוסדרות אך לא בצורה המדויקת כמו בנקים מסורתיים. ממשלת ישראל הטילה תקנות להבטחת שקיפות, הגינות והגנת הצרכן. לדוגמא, על המלווים לחשוף את כל העמלות והריביות בצורה ברורה, ואסור עליהם לגבות עמלות או ריביות מופקעות מעבר לרף מסוים. יתר על כן, מלווים אלו נדרשים גם לשמור על רישיון לפעול ולעמוד בדרישות הון ספציפיות כדי להבטיח שהם יישארו סולבנטיים והגנה על האינטרסים של הצרכנים.

מהם הסיכונים בהלוואה מחוץ לבנק?

כמו כל מוצר פיננסי, הלוואות חוץ בנקאיות מגיעות עם מערך הסיכונים שלהן. הלווים צריכים להיות זהירים ולערוך מחקר מעמיק לפני שהם מתחייבים. חלק מהמלכודות עשויות לכלול עמלות נסתרות, ריביות משתנות שעלולות לעלות בפתאומיות, או פוטנציאל להיכנס לספירלת חובות אם אינך ממושמע בהחזרים.

למי מיועדת כל סוג של הלוואה חוץ בנקאית?

הלוואות חוץ בנקאיות בישראל מציעות מסלול חלופי למימון לפרטיים ולעסקים. המסלולים הקיימים מביאים מהירות, גמישות וספקטרום רחב של היצע מוצרים, אבל הם גם טומנים בחובם סיכונים. חיוני ללווים פוטנציאליים להיות מעודכנים, להבין את תנאי ההלוואה ולשקול את יכולות ההחזר שלהם לפני לקיחת הלוואה מכל סוג.

חוק הלוואות חוץ בנקאיות

בישראל, תחום ההלוואות החוץ בנקאיות כפוף לתקנות ספציפיות להבטחת שקיפות והגנת הצרכן. המלווים חייבים לפעול תחת רישיונות, לשמור על דרישות הון מסוימות ולספק גילויים ברורים על שיעורי ריבית ועמלות. כמו כן, קיים חוק הלוואות ספציפי שנקרא "אשראי הוגן" ועוסק בנושא הזה.

מה אומר החוק לגבי הלוואה חוץ בנקאית בארץ?

החקיקה הקיימת בארץ מאז 1993 מגשרת בין שתי המערכות הקיימות, הלוואות בנקאיות והלוואות חוץ בנקאיות. "חוק אשראי הוגן" מציין את תיקון מס' 5 לחוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות, ואחת ממטרותיו היסודיות היא שמירה על הלווים. זה מושג על ידי קביעת כללים סופיים הן לבנקים והן לגופים חוץ בנקאיים.

איזה אמצעים מגנים על הלווה בחוק האשראי ההוגן?

  1. החוק קבע תקרה על הריבית שניתן לגבות על הלוואות, תוך עיצוב מחדש של נוף ההלוואות על ידי הפחתת תעריפים בהשוואה למה שהיו לפני החוק.
  2. למרות שהמכסה את שיעורי הריבית עשויה לאפשר למוסדות להעלות את שיעוריהם בטווח המותר, היא מטפחת תחרות, שבדרך כלל מיטיבה עם הצרכנים עם תעריפים מופחתים.
  3. במהלך למניעת המצב הבלתי רצוי בו ריביות האשראי הממוצעות עולות, מחזיקים בבנק ישראל ושר האוצר כלים לבדיקת עלויות הריבית לאחר חוק. במידת הצורך, הם יכולים לכייל מחדש את התקרות הן בריבית ההלוואה והן בריבית הפיגורים.
  4. החוק גם מצייד את השרים ביכולת להרחיב את מאגר הלווים הפרטיים, שעשויים לכלול לא רק אנשים פרטיים אלא גם עסקים קטנים. הכללה זו תחליט אם גם עסקים קטנים יכולים למנף את ההגנות של חוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות.
  5. בוצעו תיקונים בקנסות המוטלים על המלווים על פי חוק אשראי הוגן, תוך חיזוק הוראותיו.

על איזה גופים חוץ בנקאיים חל חוק ההלוואות והאשראי?

החוק חל כמעט על כל המלווים. בעוד הפיקוח על הבנקים הוקם, חוק זה מכיר בצורך לחדד את הפיקוח על הלוואות בנקאיות והן על הלוואות חוץ בנקאיות, מה שמביא לכל ישות מלווה מערכת כללים משותפת. המשמעות היא בין אם יש לך עסק עם בנקים מסורתיים או עם גופים חוץ בנקאיים כמו חברות הלוואות, פלטפורמות P2P, חברות ביטוח או בתי השקעות, כולם נכנסים לתחום של חוק האשראי ההוגן.

מהי הריבית המקסימלית שניתן לגבות בהלוואה מחוץ לבנק?

צפה בתשובה

הריבית המותרת כפי שמכתיב תיקון מס' 5 לחוק הסדרת הלוואות חוץ בנקאיות מוגדרת כריבית בנק ישראל בתוספת של 15%. בהלוואות לזמן קצר, המיועדות לתשלום תוך שלושה חודשים, ריבית זו היא ריבית בנק ישראל בתוספת 20%. מגבלות אלו היו מכריעות בקידום התחרות, פישוט הגישה לאשראי והבטחת התפקוד של הבנקים והן הגופים החוץ בנקאיים באותה מסגרת ברורה.

על איזה חוזה חותמים כדי לקבל הלוואות חוץ בנקאיות?

צפה בתשובה

המלווה מחויב להציג חוזה בכתב, לספק זמן מתאים עבור הלווה לעיין בו, ולהציע עותק חתום לאחר ההסכם. החוזה חייב לפרט את פרטי ההלוואה כמו סכום הקרן, לוחות תשלומים, שיעורי ריבית וכל אירוע במקרה של ברירות מחדל.

איך מחשבים פיגורים בהלוואות מחוץ לבנק?

צפה בתשובה

החוק מתייחס לסוגיית ריבית הפיגורים, ומגבה אותה ל-3%, המתווספת לריבית ההלוואה שנפסקה קודם לכן. תקרה זו נועדה להגן על הלווים מפני תעריפים מופקעים במקרה של איחור בתשלומים. לדוגמה, אם הריבית על ההלוואה היא המקסימלית המותרת ב-15%, ריבית הפיגורים תהיה 0.15 כפול 1.2, השווה ל-0.18. להלוואות לטווח קצר יש שיעור שונה, עם פוטנציאל לעלות עד 4%. החוק גם מגביל את החיובים שמלווה יכול להטיל בגין איחור בגבייה.

Share on whatsapp