האם כדאי לרכוש ביטוח משכנתא מהבנק?

תנאי מקדים לקבלת משכנתא מהבנק הוא רכישת ביטוח משכנתא. את הפוליסה ניתן לרכוש ישירות דרך הבנק או דרך אחת מחברות הביטוח המציעות ביטוח זה. כאשר פונים לבנק בבקשה לקבל משכנתא הוא דורש מהלווים לרכוש ביטוח משכנתא, ומציע ללווה הצעה מטעמו. בעבר, נאלצו כל הלווים לרכוש את הפוליסה ישירות דרך הבנק ממנו לקחו משכנתא, אך בעקבות התקנות החדשות ניתן לרכוש את הביטוח מאחת מחברות הביטוח כדי להוזיל עלויות.

כמה מגיע לכם לחסוך בביטוח המשכנתא? בואו נבדוק!
השאלון הבא יחשב כמה חיסכון מגיע לכם, ללא עלות ובתוך פחות מדקה.

{{dataForm.name}}
{{validName}}
גיל נבחר: {{dataForm.age}}
{{step.buttonNext}}
{{error}}

אני מאשר שקראתי את תנאי השימוש והפרטיות ואני מסכים להם,
וכי פרטיי ישמש לקבלת פניות, הצעות שיווקיות מאיתנו או מצדדים שלישיים, לרבות בנוגע לתוכניות ביטוח או מוצרים פנסיוניים.

מסכימ/ה לקבלת תוכן, דברי פרסומת או עדכונים מהחברה באמצעות דוא"ל, SMS או טלפון

{{errorTerms}}

כבר בשלב הבא מחכות לך תוצאת הבדיקה הראשונית.
תרצה לקבל גם דו"ח מסכם של הביטוחים שלך עם המלצות נוספות להוזלה?
הדו"ח מתקבל באמצעות סוכן ביטוח בעל רישיון משרד האוצר, השירות ניתן ללא עלות.
אנא הכנס מספר תעודת זהות ותאריך הנפקה:

{{ssnError}}

(המידע נועד לבדיקת ואיתור הביטוחים הקיימים באתר "הר הביטוח", או לשם בניית הצעה לביטוח חדש מותאם אישית למבוטח, לעולם לא נעשה שימוש לרעה במידע זה)

זכאותך לחיסכון בביטוח המשכנתא גבוהה!

על סמך המידע שהזנת בשאלון, ועל בסיס הניתוח שלי – מסתמן כי זכאותך להשגת חיסכון מקסימאלי בפוליסת ביטוח המשכנתא נמצאת בסבירות גבוהה מאוד.

ייתכן ונצליח לחסוך עבורך עשרות אלפי שקלים במצטבר בהוצאה עבור ביטוח המשכנתא באמצעות:

  1. התאמת הצעה הביטוח לצרכייך האישיים, ולנתונים העדכניים של העסקה – שווי הנכס, גובה ההלוואה, מינך, גילך וסטטוס העישון שלך.
  2. מחזור המשכנתא אחת לתקופה והקטנת יתרת ההלוואה.
  3. השוואת מחירים בין חברות הביטוח.
  4. מיקוח מול הבנקים וחברות הביטוח להוזלה מיידית.
  5. בדיקת שאר הביטוחים עבורך ועבור משפחתך כדי לבחון הוזלה באפיקים נוספים.

בשעות הקרובות סוכן ביטוח מוסמך ובעל רישיון פנסיוני ייצור איתך קשר ויסייע באפיון של הפוליסה החסכונית ביותר עבורך.

כדי לענות על השאלה האם כדאי לרכוש ביטוח משכנתא דרך הבנק חשוב להבין את ההבדלים בין שני מרכיבי הפוליסה. ביטוח משכנתא מורכב משני ביטוחים עיקריים- ביטוח חיים וביטוח מבנה. בהמשך נרחיב על כל ביטוח כדי להבין האם כדאי לרכוש אותו מהבנק או לא, עם זאת בסופו של דבר, לרוב נהוג לרכוש ביטוח משכנתא לפי המחיר, אך ישנם שיקולים נוספים שצריכים להנחות אתכם.

ביטוח מבנה למשכנתא

ביטוח מבנה למשכנתא נועד לכסות את עלויות מימון תיקון הנזקים שנגרמו למבנה כתוצאה מרעידת אדמה, פגעי מזג האוויר, שריפה, התפוצצות, נזקי מים ועוד. חשוב לדעת כי הבנקים למשכנתאות מוגבלים במכירת ביטוח מבנה והם יכולים להציע לכם רק ביטוח בסיסי, ללא הרחבות חשובות. לכן, ביטוח מבנה למשכנתא כדאי לרכוש דרך חברות הביטוח ולא מהבנק.

ביטוח מבנה למשכנתא דרך הבנק אינו כולל שני סעיפים חשובים וקריטיים עבורכם- ביטוח צד שלישי וביטוח תכולה. המפקח על הביטוח החליט בשעתו למזער את כוחם של הבנקים לכן הוא מונע מהם למכור את התוספות החשובות לביטוח מבנה. מומלץ לא לרכוש ביטוח מבנה ללא תוספת של אחריות לצד ג'. תוספת זו מעניקה לכם שקט נפשי וכיסוי מיטבי במידה ונגרם נזק לרכוש של אחד השכנים, לדוגמה שריפה שפרצה בדירה שלכם והתפשטה לדירתו של השכן שגר בסמיכות אליכם.

בנוסף, אם תחליטו לרכוש ביטוח מבנה למשכנתא דרך הבנק כדאי שתדעו כי לא תוכלו לרכוש ממנו ביטוח תכולה, לכן הנכם חשופים לנזק כבד ולהוצאות כספיות גבוהות במידה ונגרם נזק למבנה הדירה כתוצאה מרעידת אדמה, התפוצצות, שריפה, שיטפון, נזילת מים או פריצה. רצוי להוסיף כמה שקלים לעלות הפוליסה, ולרכוש גם ביטוח תכולה, גם תימנעו מהוצאות כספיות כבדות במקרה של נזק לרכושכם הפרטי (רהיטים, מוצרי חשמל, כלים סניטריים, פריטי נוי, תכשיטים ועוד).

לשימושכם מידע נוסף על ביטוח מבנה למשכנתא.

ביטוח חיים למשכנתא

ביטוח חיים למשכנתא חשוב עבורכם, הלווים, וחשוב גם עבור הבנק החושש לכספו. ביטוח חיים מספק הגנה להשבת כספו של הבנק במידה ואחד מהלווים נפטר בטרם עת. במקרה מוות של הלווה או אחד הלווים, חברת הביטוח נדרשת לממן את כיסוי יתרת המשכנתא לבנק, בעוד הלווה האחר ובני משפחתו אינם נאלצים להתמודד עם מציאות כלכלית מורכבת ואי יכולת לעמוד בנטל הכלכלי של תשלומי ההחזר.

חשוב לדעת כי חברת הביטוח, ממנה נרכשה הפוליסה, משלמת את יתרת המשכנתא ישירות לבנק, ואינכם נדרשים לעמוד בתשלומי ההחזר של המשכנתא. ראוי לציין כי מוות בטרם עת של אחד הלווים מעמיד בסכנה כלכלית את המשפחה מאחר וההכנסה העיקרית נפגעת. לכן, ביטוח זה חשוב לשני הצדדים, לכם ולבנק.

את הביטוח ניתן לרכוש דרך הבנק או מאחת מחברות הביטוח, ולמעשה במקרה זה אין המלצה חד משמעית מהיכן לרכוש את הפוליסה. עם זאת, חשוב לערוך סקר שוק מקיף כדי להוזיל את עלויות הביטוח ועל מנת להקל על תזרים ההוצאות החודשיות השוטפות.

עליכם לדעת כי ישנם מקרים בהם עדיף לרכוש את הביטוח דרך הבנק מאחר ואז אינכם תלויים בחסדי חברת הביטוח. יש לזכור כי האינטרסים של הבנק ושל חברת הביטוח שונים. הבנק מעוניין בהשבת כספו, את ביטוח החיים הוא רוכש דרך סוכנות ביטוח המטפלת בענייניו, וכאשר הלווה נפטר בטרם עת הבנק יפעיל לחץ על חברת הביטוח כדי לסגור את ההלוואה ולקבל את כספו. לחברת הביטוח יש אינטרס כלכלי שלא לשלם, לכן אם אתם תצטרכו להתמודד מולה הרי תיאלצו להילחם על התשלום, בעוד הבנק רוכש מאות או אלפי ביטוחים מדי חודש והוא יכול להפעיל לחץ כבד על חברת הביטוח כדי לקבל את כספו.

חברת הביטוח העובדת מול הבנק בהיקפים גדולים לא תערים קשיים עליו ותשלם את הסכום הנדרש לסגירת ההלוואה. אם אתם תיאלצו להתמודד עם חברת הביטוח הנכם חשופים לקשיים רבים, במיוחד במקרים המוגדרים בתחום האפור, כמו מילוי לא תקין של הצהרת הבריאות או סעיף בעייתי בביטוח שניתן לפרש בצורות שונות.

זקוקים למידע נוסף בנושא? רוצים לדעת האם כדאי לכם לרכוש ביטוח משכנתא מהבנק או מחברת ביטוח מסוימת? השאירו פרטים באתר וצוות המומחים של משכנתא גורו יחזור אליכם עם כל התשובות, ויעניק לכם ייעוץ מקצועי לביטוח משכנתא על מנת שתקבלו את ההחלטה הנכונה והמשתלמת ביותר עבורכם.

 

Share on whatsapp